2018/2019
Kliknutím na podtržený text se Vám zobrazí více informací.
Polytechnika 2019
Projekt byl finančně podpořen SMO částkou 420.000 Kč v rámci Programu na podporu vzdělávání a talentmanagementu zejména v oblasti technických a přírodních věd na území statutárního města Ostravy pro rok 2019.
Cílem projektu v obecné rovině byla systematická příprava dětí předškolního věku na práci. Již v tomto věku je nutné, aby si děti na práci zvykly, aby pochopily její smysl. Právě v tomto věku se začínají formovat morální vlastnosti jako je pocit zodpovědnosti, cílevědomosti, pracovní odvahy, sebekázně, které prostřednictvím pracovních činností rozvíjíme spolu s prohlubováním smyslového vnímání, fantazie, senzomotorické dovednosti, nervosvalové koordinace, intelektu, technické představivosti, myšlení, tvořivosti, smyslu pro spolupráci a vzájemnou pomoc.
…
Knížkohrátky
Projekt byl finančně podpořen SMO částkou 80.000 Kč.
Hlavním cílem projektu bylo probouzet v dětech zájem o knihy a nepřímo tak rozvíjet čtenářství. Prostřednictvím knih jsme vedli děti k dovednosti naslouchat, přemýšlet, rozvíjeli jsme oblast fantazie a představivosti, obohacovali jejich slovní zásobu a zdokonalovali tak dovednost vyjadřování.
Celý projekt byl prezentován v rámci již tradiční zahradní slavnosti Závěrečné 18. 6. 2019:
https://msvarenska.cz/zaverecna-2019/
V rámci projektu se konala společná dopoledne:
https://msvarenska.cz/mame-radi-encyklopedie/
https://msvarenska.cz/zviratkove-setkani/
https://msvarenska.cz/knizkohratkove-setkani/
https://msvarenska.cz/spolecne-basnickove-setkani/
https://msvarenska.cz/pohadkove-setkani-deti/
…
Muzikohrátky
Projekt byl finančně podpořen městským obvodem Moravská Ostrava a Přívoz částkou 34.000 Kč.
Projekt zaměřený na hudební výchovu přirozeně doplňoval jak školní vzdělávací program, tak školní projekt Knížkohrátky zaměřený na podporu kladného vztahu k české literatuře. U dětí předškolního věku je velmi důležité tzv. činnostní učení a přijímání podnětů různými smysly. Spojení aktivit projektu Knížkohrátky s hudebními aktivitami tohoto projektu byly pro děti velmi přínosné a pomohly nám dosáhnout u dětí žádoucího kladného vztahu k hudbě, potažmo k české hudbě.
…
Angličtina v MŠ Varenská
Projekt byl financován statutárním městem Ostrava v rámci Programu na podporu rozvoje bilingvní a cizojazyčné výuky v mateřských, základních a středních školách se sídlem na území statutárního města Ostravy pro školní rok 2018/2019 částkou 145.000 Kč.

Z finančního příspěvku byla mimo jiné pokryta výuka angličtiny rodilou mluvčí ve třídě U Sovičky. Seznamování s angličtinou bylo prováděno metodou CLIL. Angličtina děti provázela každodenními činnostmi, byly taktéž realizovány ucelené bloky i lekce pro děti a rodiče (viz foto). Projekt byl ukončen společným odpolednem s prezentací celoroční práce.
..
Náš domov
Kliknutím na podtržený text se Vám zobrazí více informací.
Projekt Náš domov (CZ/FMP/11b/01/009) byl financován z prostředků Fondu malých projektů Regionu Bílé Karpaty v rámci Programu INTERREG V-A Slovenská republika – Česká republika.

…
Náš domov – Aktivita č. 3:
- https://moap.ostrava.cz/cs/o-moapu/aktualne/preshranicni-spoluprace-zavedla-deti-z-nasich-materskych-skol-do-klokocova
- https://msvarenska.cz/projekt-nas-domov-vylet-na-slovensko/
…

…
Lípohrátky 2018!
Projekt financován statutárním městem Ostrava částkou 100.000 Kč.

V rámci projektu byly pro děti vytvořeny originální pracovní sešity Českovníček a Lípohrátky (autoři: J. Severinová, S. Korcová, A. Dudek)


Fotografie a video ze zahradní slavnosti dne 24. 10. 2018:
Babička a dědeček do školky
V období září 2018 až prosinec 2018 se tento projekt realizuje ve třídě U Medvídka.
Projekt Babička a dědeček do školky spojuje tři generace – děti, rodiče a seniory. Umožňuje setkávání nejmladší a nejstarší generace a posiluje mezigenerační sdílení času, prostoru a předávání hodnot. Pravidelnými činnostmi v rámci projektu zavádíme nebo podporujeme tradiční a důležitý rituál předčítání v rodinách a přispíváme ke zvyšování čtenářské a jazykové gramotnosti dětí. Dnešní děti vyrůstají v jazykově nepodnětném prostředí. Rodiče s nimi stále méně rozmlouvají a čtou. Kontakt s živým slovem vytlačila obrazovka počítače, tabletu, mobilu či televize, jejímž nástrojem není jazyk, ale obraz.
Projekt má svá pravidla a provázanost jednotlivých činností, a tím se odlišuje od docházení seniorů v rámci čtení dětem např. před spaním. Důležitá je návaznost, minimálně pěti po sobě jdoucích dní, čili pondělí až pátek
Více: https://celeceskoctedetem.cz/nase-aktivity/babicka-a-dedecek-do-skolky/clanek-39

Fotografie:


